Waarom Sportsponsoring

[mk_page_section][vc_column width=”1/1″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/1″][vc_column_text margin_bottom=”30″]Wanneer u ons sponsort kunt u niet alleen uitgaan van een potentiële contactkans (opportunity to see), maar kan u beter denken in termen van merkbekendheid, merkimago en aankoopintentie. Want, daar draait het om.

De doelen van sponsoring zijn voornamelijk het vergroten van de naamsbekendheid, het verbeteren van het imago en het kweken van goodwill. Dat zit in de associatieoverdracht die ontstaat. U koppelt uw merk aan de Rugby Academy MiddenOost voor die associatie-overdracht. En u hoopt dat de positieve gevoelens van de consument ten opzichte van ons afstraalt op uw merk.

Welke factoren kunnen ervoor zorgen dat uw sponsorproject een succes wordt?

 

 

  • Zorg voor logische fit

Wanneer Rugby en de Rugby Academy MiddenOost overeenkomsten met hebben met uw merk, leidt dit tot een effectievere verwerking in het geheugen van de consument. Zodoende wordt de kans groter dat de consument associaties ten opzichte van ons verbindt aan uw merk.


  • Ken uw doelgroep

Het is van groot belang dat sponsoring altijd wordt gedreven door consumer insight; ontdek waar de consument van houdt. Wanneer u consumenten benadert op basis van hun passie, is de kans veel groter dat deze personen op een relevante manier worden geraakt.

  • Breng focus aan

Wanneer u zich associeert met verschillende sponsorprojecten, bestaat de kans dat de boodschap niet overkomt bij de consument. Een duidelijke en consistente keuze maximaliseert de kans dat de consument de link legt tussen uw merk en ons.

  • Formuleer doelstellingen

Wanneer doelstellingen vooraf worden geformuleerd, is het effect achteraf meetbaar. Daarnaast biedt het richting en geeft het houvast. Doelstellingen leiden tot efficiëntere en effectievere sponsoring, omdat u weet waar u mee bezig bent.

  • Ontwikkel een tailor-made sponsoring

U heeft meer en meer de behoefte aan maatwerk; geen vastomlijnde paketten. Flexibiliteit wordt steeds belangrijker. Uw pakket moet worden afgestemd op uw doelstellingen. Daar denken wij graag in mee.

  • Hanteer lange termijn strategie

Sponsoring kan pas tot volle wasdom komen als de relatie tussen u en ons wordt opgebouwd op een manier waarbij beide partijen elkaar goed begrijpen en van elkaar kunnen profiteren. Bovendien is een lange termijn strategie noodzakelijk om de associatie tussen uw merk en ons te bewerkstelligen.

  • Integreer & activeer

Sportsponsoring is niet een opzichzelfstaand middel, maar behoort geïntegreerd te worden in de gehele marketingcommunicatiemix van uw bedrijf. Samenwerking tussen afdelingen is noodzakelijk. Het is van belang dat goede contacten met andere afdelingen worden onderhouden en doelbewust samenwerking wordt gezocht om een consistent merkbeeld neer te zetten.

 

Bron: Doets, M. (2008). Sportsponsoring in beeld. Amsterdam: Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC).[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/mk_page_section]